ועד הבית, רוצים לשפץ את הבניין?
הכירו את שיטת העבודה המהפכנית שתחסוך לכם אלפי שקלים בתהליך שיפוץ הבניין
לאינדקס קבלני שיפוצים בתים משותפים
שיפוץ בניינים הוא פרויקט עתיר זמן וכסף, ובכדי להפוך אותו לפרויקט מוצלח לא כדאי להקל בו ראש. זהו פרויקט בנייה לכל דבר עניין, גם אם, לא באמת מתחילים מחפירת היסודות. איך ננהל את התהליך, איך נשמור על תקציב, איך נעמוד בלוחות זמנים ואיך נבטיח לעצמנו שיפוץ, או בניה כפי שצריך, על פי תקן, ובאיכות טובה?
במסגרת ה"סמוך", "אל תדאג" ו"יהיה בסדר", הרבה מאמינים כי גם בפרויקטים קטנים, או, לכאורה "לא מסובכים", של שיפוץ בניינים ייבחר קבלן, וחברי הוועד, אחד מהם, או אחד הדיירים (שממילא בפנסיה ואין לו שום דבר אחר טוב יותר לעשות) יפקח וילווה את העבודה "מהצד".
בפועל המציאות עולה על כל דמיון, וברוב המקרים תגלו כי ליווי מהצד הופך למשרה מלאה, השואבת את כל זמנכם. לרוב, אין לכם את הידע, ההבנה ו/או הניסיון לקבל אלפי החלטות מקצועיות קטנות וגדולות מול בעלי המקצוע. אתם יודעים מה אתם רוצים, אבל, לא תמיד יודעים איך לבקש, או להסביר כך שהקבלנים ובעלי יבינו ויבצעו לשביעות רצון כלל הדיירים, ואז בא שלב התלונות וחוסר שביעות הרצון של שאר הדיירים, בקיצור כאב ראש גדול.
מתי אנו נדרשים לשיפוץ בניין?
שיפוץ הבית המשותף היא לרוב החלטה של הדיירים, המבקשים לחדש את הנכס שלהם בכדי לשמור על איכות הנכס וערכו באמצעות שיפוץ אסתטי, או, להשביח את איכות הנכס באמצעות הוספת מרפסות שמש, חדרי ממ"ד, מעלית וכמובן שיפוץ החזית, הלובי וחדרי מדרגות. לעיתים, נכפה שיפוץ הבניין על דיירי הבית המשותף, על ידי המהנדס העירוני, בשל כשלים הנדסיים כדוגמת סדקים בבטון של עמודי היסודות, נשירה של אבני חיפוי ממעטפת הבניין ועוד פגמים אחרים. שיפוץ בתים משותפים בשל צו מנהלי, או משפטי, יהיה לרוב שיפוץ בסיסי שמטרתו שיקום ותיקון הנזק בעיקר. שיפוץ בתים משותפים, מעצם היותו לרוב יוזמה של הדיירים, יהיה תמיד במימון הדיירים, גם אם הם מקבלים סיוע, או סבסוד, ובאחריותם. לכן, מומלץ שהתהליך השיפוץ, יהיה תמיד בליווי של גורם מקצועי ובלתי משוחד מטעם הדיירים, בכדי להבטיח תהליך מקצועי, תועלתי וכלכלי לדיירים.
אילו הם 5 הסיבות עיקריות להחליט על שיפוץ הבניין
1. שיפור חזית הבניין
2. הוספת מעלית לבניין
3. תוספת ממ"ד לדירה
4. תוספת מרפסת לדירה
5. הסרת צו מבנה מסוכן
אז מה למעשה דורש תהליך של שיפוץ בניין?
שיפוץ ובנייה הם פרויקטים הדורשים זמן רב, תקציב משמעותי, סבלנות ויכולת מיקוח. לא כל אחד מבין, או יודע, לנהל פרויקט בנייה, כל שכן לדאוג לכל מה שכרוך בתהליך הבנייה כולו החל מתחילתו ועד סופו. בכל תהליך שיפוץ, או בנייה דרושים אנשי מקצוע רבים, נדרש לתדרך ולתאם ביניהם, מעקב תקציבי, תכנון מול ביצוע, עמידה בלו"ז ובתוכנית השיפוץ ועוד. לאור כל אלה, הגיוני ונכון יותר יהיה לבקש ליווי מקצועי מטעם הדיירים ובשמם, בכל מהלך תקופת השיפוץ ויהפוך את התהליך כולו ליעיל, כלכלי ופשוט יותר מבחינת הדיירים.
ניהול הפרויקט על ידי "מתנדב" אמיץ "מבין" ונועז ככל שיהיה, מטעם הדיירים, הופך מהר מאוד להיות מלחיץ, וליצור קשיים בזרימת העבודה ולהוסיף הרבה כסף מיותר לתהליך, וזאת בנוסף לצורך לתת מענה ותשובות לדיירים ולהשביע את רצון כולם. בזמן שיפוץ, כל טעות קטנה עלולה לעלות הרבה כסף, וטעויות שלא ניתן לתקן מלוות אותנו לשנים רבות עד השיפוץ הבא. לכן, תהליך השיפוץ חייב להיות תוכנית כתובה וסדורה מוסכמת על כולם. זה מוכח שכאשר עובדים ועוברים את התהליך באופן מסודר, רואים את השיפוץ מתקדם צעד אחד אחר השני במינימום סטיות ותקלות ואף אפשר ליהנות מתהליך השיפוץ כשרואים איך צעד אחר צעד, הבניין משתנה והחלום מתחיל להתגשם.
לא תמיד מפנימים הדיירים את התרומה והמשמעות הגדולים של ליווי מקצועי למידת ההצלחה של שיפוץ הבניין. טעויות בנייה המתגלות, במהלך, ולאחר סיום הפרויקט, עולות כסף, לוקחות זמן וישנן טעויות שגם לא ניתן לתקן. מה לגבי טעויות ותקלות המתגלות אחרי שנת הבדק (שנת האחריות של הקבלן על העבודה שלו) ובטווח של שנים לאחר סיום השיפוץ? טעויות, או תקלות בצנרת המים, חיווט חשמל, יציקות פגומות, טעויות במדידה, קונסטרוקציות חלשות, חומרים באיכות ירודה, עיכובים, חריגות, חוסר מקצועיות, כל אלה יכולים להביא לתוצאות הרסניות לבניין ולדיירים, מהצפות מים, תקלות חשמל תכופות ועד צניחה של מרפסות. כל אלה תקלות וטעויות שלא הייתם רוצים לגלות בסוף השיפוץ. ועדיין לא דיברנו על המשמעות, חלילה, של פגיעה, או אובדן חיי אדם כתוצאה מאלה.
בצד המעשי השוטף יש לעמוד בתוכנית, בזמנים ובתקציב הבנייה שסוכם ע"י הדיירים והקבלן.
תהליך השיפוץ כולל לא מעט שלבים שיש להבין ולנהל וכמובן כל שלב נשען על ההחלטות והתוצאות של השלב הקודם. תהליך שיפוץ כולל את השלבים הבאים לפחות,
¨ בנייה של תוכנית שיפוץ ראשוני ואומדן כספי לצורך גיוס הסכמת רוב הדיירים וטיפול בהתנגדויות.
¨ לאחר אישור עקרוני של הדיירים לתוכנית, הכנת כתב כמויות מדויק, מפרט טכני ותוכנית הנדסית, ובמידת הצורך, תיק שיפוץ לרשות המקומית לצורך קבל היתרים.
¨ סקר הצעות מחיר מקבלנים – סינון ובדיקות נאותות לקבלנים.
¨ מו"מ, התמחרות, בחירת קבלן וחתימה על חוזה התקשרות עם קבלן.
¨ קבלת אישור סופי מהדיירים לתוכנית השיפוץ, לתקציב ולקבלן וטיפול בהתנגדויות.
¨ איתור מקורות למימון הפרויקט לדיירים ממקורות מסובסדים (רשות מקומית, האגודה לתרבות הדיור) וממקורות מסחריים.
¨ איסוף הכסף מדיירים וטיפול במאחרים וסרבנים.
¨ ניהול מקצועי ותקציבי, ליווי ופיקוח על השיפוץ, ניהול הקבלן והספקים, ניהול לוחות זמנים. טיפול בשינויים וחריגות, בקרת איכות, טיפול בתלונות דיירים.
¨ מסירת הבניין וניהול מעקב שנת הבדק.
אלה השלבים העיקריים, אך המציאות חזקה מכל דמיון ולרוב יש לא מעט שינויים והפתעות שיש להתמודד איתן ועדיין להצליח בשיפוץ.
כפי שאמרנו, משימה לא פשוטה גם למי שמיומנים בכך, על אחת כמה וכמה למי שלא. ולכן מומלץ לקבל ליווי מקצועי רציף וצמוד כבר מהשלבים הראשוניים ביותר.
"המוקד לדייר שיפוץ בניינים" מתמחה בליווי הדיירים והוועד בשיפוץ הבניין ובתוספות בנייה, שיפוץ חזית הבניין והמעטפת, שיקום מבנים ובטון, הוספת מעלית, מרפסות שמש ו/או ממ"דים, שיפוץ המבואה (לובי) וחדרי המדרגות, והסרת "צו מבנה מסוכן".
"המוקד לדייר שיפוץ בניינים" מלווה אתכם כבר משלב המחשבה הראשונית לגבי שיפוץ הבניין. צוות המומחים במוקד ילווה ויסייע לכם בצורה פעילה בביצוע סקר צרכים וגיבוש אומדן ראשוני, לצורך הצגת התוכנית לדיירים וקבלת אישורם העקרוני לתוכנית ולתקציב, הבאת מהנדס לכתב כמויות, מפרט טכני ותוכנית הנדסית, סקר הצעות מחיר לקבלנים, ליווי ופיקוח על תהליך השיפוץ עד אחרי שנת הבדק ופתרונות מימון מסובסדים ומסחריים.
השיטה שלנו, היא שיטה ייחודית ובלעדית שנבנתה בהתאם לדרישות בשטח ומבוססת על 16 שנות פעילות מול וועדי בתים, קבלנים, מהנדסים, בעלי מקצוע ונותני שירותים רלוונטיים אחרים העובדים אתנו לאורך שנים.
אנחנו מלווים את הדיירים בצורה פעילה ויזומה ומסייעים להם בארגון כל השלבים והפעולות בתהליך השיפוץ כבר מהמשלב הראשוני ביותר ועד אחרי שנת הבדק. השירותים שלנו לוועד הם ללא עלות או התחייבות. ההתחייבות היא שלנו אליכם, ללוות ולסייע באיתור הפתרונות ובעלי המקצוע הנכונים ביותר עבורכם, ובכך לסייע להשלים את תהליך השיפוץ בזמן ובתקציב.
"המוקד לדייר שיפוץ בניינים", פועלת ומלווה אך ורק ועדי בתים, ומציעה להם, באמצעות צוות בעלי המקצוע העובדים עמנו, סל שירותים מקיף הכולל בין היתר,
¨ ייעוץ וליווי ועד הבית בתהליכי הבדיקה וקבלת ההחלטות,
¨ קבלת תכנית ראשונית ואומדן תקציבי לטובת הסכמת הדיירים,
¨ הבאת מהנדס לטיפול בכתב כמויות ומפרט טכני הנדסי,
¨ בדיקת היתכנות וזכאות לתמ"א 38,
¨ בדיקת אפשרויות מימון באמצעות האגודה לתרבות הדיור ו/או רשויות מקומיות ו/או חבילות מימון נוחות (הסדרים מועדפים) לדיירים באמצעות חברות כרטיסי האשראי.
¨ סקר הצעות מחיר, או, מכרז קבלנים,
¨ ליווי בתהליך בחירת הקבלן,
¨ איתור בעלי מקצוע ונותני שירותים רלוונטיים לשיפוץ הבניין,
¨ הבאת מהנדס לפיקוח בנייה וליווי הנדסי עד סוף שנת הבדק,
¨ וכמובן, כל הידע, החיסכון בזמן, הנוחות, הפתרונות, מקורות המימון, והליווי האישי והזמינות המידית בכל נושא ושאלה,
לשיחת ייעוץ עם מומחה לשיפוץ בניינים ללא עלות או התחייבות, בכל הקשור לשיפוץ הבניין שלכם, התקשרו עכשיו
072-2222150
או מלאו את הטופס למטה ונחזור לתאום שיחת יעוץ עם מומחה שיפוצים